PBU Kwanbud specjalizuje się w zarządzaniu i administrowaniu nieruchomościami, przejmując od właścicieli, zarządu wspólnoty lub zgromadzenia właścicieli ogół spraw obejmujących utrzymanie nieruchomości oraz kontaktów z mieszkańcami. Do zakresu kompleksowej obsługi należy:
- zarządzanie nieruchomością, jak na przykład utrzymanie stanu technicznego obiektów oraz
- administracja nieruchomością zawierająca między innymi komunikację z mieszkańcami i obsługę rozliczeń.
Zarządzanie nieruchomością
W ramach oferty zarządzania oferujemy:
- obsługę prawną opierająca się na wykwalifikowanej kadrze zarządzającej i wieloletniemu doświadczeniu w sprawach dotyczących prawa;
- obsługę techniczną nieruchomości (współpracujemy ze specjalistami, wybieranie wykonawców robót remontowych w oparciu o przyjęte procedury);
- prowadzenie oraz nadzór remontów z udziałem inspektorów z uprawnieniami budowlanymi;
- sprawdzenie prawidłowości stanu technicznego i prawnego nieruchomości, weryfikacja umów z dostawcami;
- prowadzenie dokumentacji księgowej i rozliczeniowej;
- reprezentacja Wspólnoty przed sądem, urzędami i instytucjami publicznymi na podstawie udzielonych pełnomocnictw;
- zapewnienie dostaw mediów;
- zapewnienie obowiązkowych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości zgodnie z prawem budowlanym;
- prowadzenie książki obiektu oraz dokumentacji technicznej zgodnie z wymogami prawa;
- organizacja bieżącej konserwacji i drobnych napraw elementów nieruchomości;
- kontakt ze służbami miejskimi i porządkowymi;
- zapewnienie ubezpieczenia budynku, opłacenie podatków i innych opłat publicznoprawnych.
Administrowanie nieruchomością
W ramach oferty administracyjnej oferujemy:
- dopełnienie wszelkich czynności rejestracyjnych wspólnoty mieszkaniowej;
- realizację uchwał Zarządu Wspólnoty i zgromadzenia właścicieli;
- prowadzenie korespondencji w imieniu Wspólnoty;
- zbieranie ofert i negocjacje umów na dostawy mediów (energii elektrycznej i cieplnej, wody, dostaw gazu, odprowadzania ścieków, wywozu śmieci i innych usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania obiektu);
- profesjonalne prowadzenie księgowości ( prowadzenie dokumentacji księgowej i rozliczeniowej, rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości pomiędzy właścicieli lokali mieszkalnych);
- skuteczną windykację należności od dłużników;
- organizowanie obowiązkowych kontroli stanu technicznego nieruchomości i okresowych przeglądów technicznych urządzeń będących na wyposażeniu obiektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i nadzór nad nimi;
- prowadzenie w uzgodnieniu z Zarządem polityki remontowej nieruchomości;
- zapewniamy pomoc przy realizacji uprawnień gwarancyjnych;
- prowadzenie książki obiektu oraz dokumentacji technicznej zgodnie z wymogami prawa